GRATIS SOLGLASÖGON!
Med varje köp över 600 kr
×

metalshop   /   KLAGOMÅL & RETURER

KLAGOMÅL & RETURER

RETUR AV VAROR

Varor kan returneras inom 14 dagar efter du har emottagit beställningen. Vänligen fyll i  returformuläret (välj returnera).

Vi kommer sedan att skicka ett e-postmeddelande till dig med bevis på hur varorna ska skickas tillbaka till oss.

Returadressen är:

PALAUTUS: (tilausnumerosi)
EZI - METALSHOP
Röra Byväg 5
41878 Göteborg
SWEDEN

Skicka inte varor utan att fylla i formuläret. I annat fall kan vi inte koppla försändelsen till din beställning och behandla din begäran.

  • Varor får inte visa något tecken på användning eller skador.
  • Varor måste vara försiktigt och ordentligt paketerade, helst i förpackningen som de levererades i, för att undvika skada under frakt.
  • Om du ska returnera varor i originalförpackningen, skriv inte adressen direkt på förpackningen. Vi föreslår att du paketerar in den vara du vill returnera, eller slår in den i en annan kartongförpackning för transport.
  • Vänligen returnera inte varorna som postförskott. Vi kan inte godkänna sådana försändelser.
  • På grund av tullklarering måste vi dra av detta belopp från priset för de returnerade varorna.

Vi erbjuder ingen kostnadsfri returfrakt. Kostnaden för retur betalas av kunden.

Vi sätter in pengarna på ditt bankkonto direkt efter att varorna har levererats till vårt centrallager. Senast inom 14 dagar.

BYTA UT VAROR

Varor kan bytas ut inom 14 dagar ifrån mottagandet av beställningen. Vänligen fyll i ett bytesformulär (välj Byte). Du kommer sedan att få ett e-postmeddelande med instruktioner.

Obs! Skicka inte varorna utan att fylla i formuläret! Vi kommer inte att kunna spåra ditt paket till din returnerade vara.

Produkter får inte visa något tecken på användning eller skada. Produkter måste vara ordentligt paketerade, helst i förpackningen som de levererades i för att undvika fraktskada. Om du ska returnera varor i originalförpackningen, skriv inte adressen direkt på paketet. Vi föreslår att du slår in produkten först eller packar den i annan kartongförpackning för transport. Vänligen returnera inte varorna som postförskott. Vi kan inte godkänna sådana försändelser.

Fyll i vårt utbytesformulär online. Du behöver inte göra något annat, bara skicka tillbaka varorna till oss på egen bekostnad. Du kan returnera ditt paket med valfri pakettjänst och vänta på utbytesvarorna. Du behöver INTE inkludera en returdeklaration och faktura med din retur! Det är dock mycket viktigt att returadressen innehåller ditt ordernummer, annars kan paketet avvisas. t.ex.: "METALSHOP EXCHANGE ordernummer XXXXXX" måste inkluderas. Streckkoden är endast avsedd för våra interna ändamål.

Fullständig returadress för kunder från Sverige:

METALSHOP EXCHANGE Beställningsnummer: (ditt beställningsnummer)
EZI - METALSHOP   
Röra Byväg 5   
41878 Göteborg   
SWEDEN

Tyvärr erbjuder vi ingen gratis returservice. Konsumenten är direkt ansvarig för kostnaden för att returnera varorna. Så snart vi har mottagit din retur kommer du att meddelas via e-post och vi kommer snart att skicka ett nytt spårningsnummer till dig via SMS eller e-post. Streckkoden är endast till för våra interna ändamål.

Ditt paket kommer att levereras till vårt lager i Tjeckien. Så snart vi har mottagit din retur kommer du att meddelas via e-post och vi kommer snart att skicka ett nytt spårningsnummer till dig via SMS eller e-post. Bytesprocessen tar vanligtvis 2-3 veckor. Vi rekommenderar ofta att kunderna skickar tillbaka varorna till oss som en klassisk retur och helt enkelt beställer rätt storlek. I det här fallet måste kunden dock betala de nya fraktkostnaderna.

REKLAMATION AV VAROR/BESTÄLLNINGAR

Alla kunder som har köpt varor från www.metalshop.se har rätt att göra ett anspråk om reklamation inom 24 månader efter mottagandet av beställningen. Kunden är skyldig att se till så att varan ej är skadad/defekt vid leverans. Alla synliga defekter måste rapporteras inom 3 arbetsdagar. Alla returer av reklamerade varor kommer att undersökas inom 30 dagar. I de fall då anspråket är befogat kommer vi att återbetala kunden för kostnader.

Vänligen fyll i ett  reklamationsformulär  som detaljerat beskriver problemet samt bifoga foton. Efter vi har tagit emot ditt klagomål, kontaktar vi dig för nästa steg i processen.

För att acceptera en reklamation är det inte alltid nödvändigt att skicka tillbaka varorna - skadade produkter, inklusive förpackning, får inte kastas. Behåll allt under den tid som reklamation för varan pågår.

En kopia av fakturan måste bifogas i paketet. Om varan levererades i orignalförpackningen, skicka även denna till oss.

Garantin gäller inte för:
  • skador som uppstått under transporten (fraktbolaget ansvarar för dessa skador);
  • skador som orsakats av långvarig, felaktig användning och naturligt slitage;
  • skador som orsakats av felaktig eller ovanlig användning;
  • skador som orsakats av externa faktorer och otillåten manipulation.

Tvistlösning online

  • Från och med den 15 februari 2016 har EU-kommissionen skapat en plattform för utomrättslig tvistlösning. Detta ger konsumenter möjlighet att lösa tvister relaterade till onlinebeställningar utan krav på en rättslig process som involverar domstolar och domare. Denna tvistlösningsprocess är tillgänglig via den externa länken på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  • Metalshop s.r.o. är inte skyldiga att, samt kan tyvärr inte vara delaktiga i någon sådan alternativ tvistlösning utanför domstol (utomrättsliga) enheter. Om du har ett klagomål, vänligen kontakta oss via [email protected].

Webbshoppens operatör

METALSHOP.CZ, s.r.o.
Bystřice 174
739 95 Bystřice
CRN: 28574699
VAT nr.: CZ28574699
Tjeckien

OSÄKER PÅ HUR DU SKA GÅ VIDARE?

Kontakta oss via e-post på .

Bli först med att få information om kampanjer och nyheter och få 45 SEK rabatt på ditt första köp.